Δρ. Ηλιοπούλου Ευσταθία

ΚΕΔΔΥ Α' Αθήνας, Ειδική Αγωγή - Συμπεριληπτική Εκπαίδευση - Διαφοροποιημένη Διδασκαλία - Εξατομικευμένα Προγράμματα Εκπαίδευσης - Δυσλεξία - Αυτισμός- Σύνδρομα - Νοητική Υστέρηση - Συμβουλευτική - Παράλληλη στήριξη - Ιδιωτική παράλληλη στήριξη - Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής - Υπερκινητικότητα - Διάγνωση - Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες – Νομοθεσία


Θέματα:

Δυσλεξία-Δυσαναγνωσία-Δυσγραφία-Δυσαναγνωσία-Δυσορθογραφία




Οι μαθησιακές δυσκολίες, Δυσλεξία-Δυσαναγνωσία-Δυσγραφία-Δυσαναγνωσία-Δυσορθογραφία, ένα πολύ σημαντικό κομμάτι στο οποίο πρέπει να δοθεί έμφαση είναι αυτό των χαρακτηριστικών που συνοδεύουν την εκδήλωση τους και που κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για δασκάλους και γονείς για μια έγκαιρη παρέμβαση. 

Έτσι, οι μαθητές με μαθησιακά προβλήματα μπορεί να εκδηλώνουν κάποια ή και όλα τα χαρακτηριστικά που συνοδεύουν τις μαθησιακές δυσκολίες καθώς περιλαμβάνουν μια ευρεία γκάμα συμπτωμάτων. Ο λόγος που εκπαιδευτικοί και γονείς πρέπει να εστιάσουν σ’ αυτά τα χαρακτηριστικά είναι, ότι συνδέονται άμεσα με την επιλογή ανάλογα με την περίπτωση, της πιο κατάλληλης και αποτελεσματικής παρέμβασης, με την επιλογή των κατάλληλων μέσων και στρατηγικών διδασκαλίας, πράγμα που θα μεγιστοποιούσε τις πιθανότητες βελτίωσης και επιτυχίας.

Οι συνηθέστερες περιοχές που πλήττονται κατά την εμφάνιση των μαθησιακών δυσκολιών είναι: η αντίληψη και κυρίως η οπτική και ακουστική αντίληψη-επεξεργασία, η γλώσσα, η μνήμη, η προσοχή και η συγκέντρωση, η μεταγνώση, η αυτορρύθμιση, ο τομέας των κινήτρων και της συμπεριφοράς και όπως είναι αναμενόμενο η συναισθηματική και κοινωνική εξέλιξη του ατόμου.

Για να μπορέσουν οι μαθητές με ειδικές ανάγκες και μαθησιακές δυσκολίες να έχουν τις ίδιες μαθησιακές ευκαιρίες με τα υπόλοιπα παιδιά στα σχολεία γενικής εκπαίδευσης θα πρέπει οι αρχές της ειδικής αγωγής και οι στόχοι της να ενσωματωθούν στα αναλυτικά προγράμματα και η μαθησιακή παρέμβαση να επιτελείται από Ειδικό Εκπαιδευτικό. 

Share

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου